بهبودی - ترک طلایی سیگار

موفق ترین روش ترک سیگار

بهبودی - ترک طلایی سیگار

موفق ترین روش ترک سیگار

موانع ترک سیگار چیست

افراد برای ترک سیگار با یک سری موانع روبرو هستند که بیشتر از ذهن بیمار آنها بیرون می آید و در حقیقت واقعیت ندارد. یکی از عوامل اصلی ترس از ترک سیگار این است که آنها به دلیل انکه اطلاعاتی کامل از ماهیت و عمل کرد سیگار ندارند قبل از ترک سیگار دچار ترسهایی می شوند که عموما واقعیت ندارد و بیشتر شباهت به یک سری توهمات دارد که از ذهن فرد سیگاری بیرون می آید. ما سیگاریها از این می ترسیم که برای رهایی از دام نیکوتین مجبور هستیم  بقیه عمر خود را در حسرت کشیدن سیگار سپری کنیم. دیگر از غذا خوردنمان و یا در جمع دوستان بودن لذت نبریم ترس از اینکه دیگر از تمرکز حواس برخوردار نباشیم و اعتماد به نفسمان پایین بیاید و نتوانیم از عهده فشارهای روانی و استرسهای کاری روزانه خود بر آییم.

دوستان من این ترسها با کشیدن سیگار فروکش نمی کند. شما خود باعث بوجود آوردن این ترسها شده اید. می دانم که به احتمال زیاد نا آگاهانه به دام سیگار و نیکوتین افتاده اید ولی به یاد داشته باشید که این دام طوری طراحی شده است که شما را تا آخر عمر به صورت نا خودآگاه در خود نگه می دارد. وقت آن است که از خواب غفلت بیدار شوید و هم اکنون کاری برای خود بکنید.

ترسهای غیر واقعی خود را کنار بگدارید و قدم اول را که باید باور کنید ترک سیگار بسیار آسان است را بردارید و تصمیمی قاطعانه بگیرید. در این روش که من آن را روش طلایی ترک سیگار می دانم هیچ جادویی در کار نیست و شما تنها با یک سری از واقعیتها آشنا می شوید که بوسیله آن می توانید ذهنیت خود را عوض کنید و ترک سیگار را مثل یک معجزه امکان پذیر نمایید.

photo_2016-10-06_00-53-37
روش طلایی ترک سیگار

اکثر شما عزیزان برای ترک سیگار خود از روشهای معمول ترک سیگار که در آن از قدرت اراده استفاده می شود استفاده کرده اید در آن روش شما حس صعود از کوهی را دارید هفته ها برای رسیدن به قله در حال تلاش هستید و معمولا قبل از رسیدن به قله مأیوس می شوید و به پایین بر میگردید. در روش طلایی این حس به شما القا می شود که گویی از بیماری خطرناکی رها شده اید و بی درنگ احساس شور و شعف می کنید .از این پس به حال سیگاری های در عذاب مصرف نیکوتین تأسف می خورید و متعجب می شوید از این که چگونه تا به حال این همه سیگار کشیده اید.

هنگامی که سیگار می کشیم درست متوجه نمی شویم که چرا ما داریم این کار را انجام می دهیم. ولی اگر نتوانیم سیگار بکشیم سیگار در نظر ما مهم می شود. این یکی از دامهای سیگار است که شما گرفتار آن هستید. با خواندن این کتاب انگیزه شما برای ترک زیاد می شود. به شما توصیه می کنم که تا انتها کتاب را مطالعه نمایید و به توصیه های آن عمل کنید.

شما باید به لذت واقعی رهایی از سیگار پی ببرید. وابستگی شدید به سیگار اجازه فکر کردن شما به لذت واقعی بعد از ترک را نمی دهد. علاقه شدید شما به سیگار ترس زیادی را برای ترک آن در شما ایجاد می کند.نکته اینجاست که این ترسها به خاطر مصرف سیگار در شما ایجاد شده است و از ابتدا این گونه نبوده است. در روزهای نخست ممکن است شما دلایل محکمی برای ترک داشته باشید در حقیقت شما با این دلایل اقدام به ترک می کنید که خیلی هم عالی است ولی مشکل اصلی در روز دوم، هفتم، یا صدم است هنگامی که در این لحظه شما احساس ضعف و سستی می کنید و یا حتی زمانی که خیلی خوشحال و سرحال هستید، هوس سیگار می کنید و یک نخ روشن می کنید و دوباره به دام سیگار باز می گردید.

بعضی ها فکر میکنند ترس از بیماری های گوناگون باید مانع مصرف ما شود ولی می بینیم که این گونه نیست و در خیلی مواقع به خاطر وارد کردن استرس بیماری مصرف ما بالا تر هم می رود. البته ما در بخشی بسیار کوتاه به خسارتها و عوارض سیگار اشاره کرده ایم تا بتوانیم به بیداری ذهن شما کمکی کرده باشیم.

ما در روش طلایی ترک سیگار دلایلی را که می خواهیم سیگار را ترک کنیم کنار می گذاریم و این گونه از خود می پرسیم که:

۱- سیگار چه کمکی به ما  می کند؟

۲- آیا ما واقعا از کشیدن سیگار لذت می بریم؟

۳- آیا واقعا لازم است که همیشه سیگاری بر لب مان باشد و خود را با دود خفه کنیم؟

سیگار هیچ کمکی به شما نمی کند و هیچ فایده ای هم ندارد. در گذشته به خاطر وجهه اجتماعی بعضی ها سیگار می کشیدند که امروزه این عمل به عنوان یک عمل ضد اجتماعی در همه جا شناخته شده است.
شما باید توهمات خود را کنار بگذارید نتنها چیزی از دست نمی دهید بلکه از فواید بیشمار ترک سیگار بهره مند نیز می شوید.

سلامتی وصرفه جویی در پول بخشی از فواید ترک سیگار است. این توهم را از سرتان بیرون کنید که زندگی بدون سیگار لذت بخش نیست بلکه با تجربه ترک بوسیله روش طلایی متوجه می شوید که ترک سیگار چقدر لذت بخش است. شما با ترک سیگار و رهایی از بند دام این ماده خطرناک از تمام جنبه های زندگی خود می توانید لذت ببرید.

آیا ترک سیگار مشکل است؟

قبل از این که این دوره ترک را که آخرین دوره ترک می باشد، امتحان کنم و به رمز و راز ترک آسان پی ببرم گمان می کردم که ترک سیگار بسیار سخت است و حتی ناممکن. دفعه آخری که سیگار را ترک کردم حدود چهار ماه سیگار مصرف نمی کردم. ولی در طی این دوره یک روز بسیار حالم خوب بود ولی ناگهان یک روز بسیار احساس افسردگی و پریشانی میکردم درست مثل انسانی که در باتلاقی گیر کرده است و هر چه تلاش می کند بیشتر فرو می رود. در این حال اکثر افراد سیگاری را روشن می کنند و می بینند که چه مزه بدی دارد و از خود می پرسند چرا من باید این سیگار را می کشیدم؟

بر طبق آماری که در کشور امریکا گرفته شده است دو نفر از سه نفری که سیگار می کشند دوست دارند که سیگار خود را ترک کنند همه آنها دوست دارند که به زمانی که سیگار نمی کشیدن باز گردند. همگی از این عمل خود در عذاب هستند و دوست ندارند که یکی از عزیزانشان در این دام بیفتد. آنها فکر می کنند که نیرویی شیطانی سلامت عقل را از آنها گرفته است و تمام کنترل زندگی آنها را در دست دارد. البته به نظر من این احساس کاملا درست است. همه ما قصد ترک سیگار می کنیم ولی به خود می گوییم که از فردا یا از هفته بعد و می بینیم که بعد از مدتی این کار را انجام نمی دهیم و گمان می کنیم که ما انسان بی اراده ای هستیم.

به نظر شما چرا انقدر مردم به کشیدن سیگار روی می آورند؟

این یک راز عجیبی است که امروزه برملأ شده است.
ما برای اولین بار به این خاطر سیگار می کشیم که میبینیم انسانهای زیادی در حال انجام این کار هستند. اما هر کدام از این افراد آرزوی این را می کنند که ای کاش هیچ موقع سیگار نکشیده بودند. اما ما نمی توانیم باور کنیم که آنها از سیگار لذت نمی برند.

در اوایل نوجوانی و جوانی فکر میکنیم که سیگار نشانه بزرگ شدن ما است و سعی می کنیم که خود را به آن عادت دهیم. سپس در آینده عمرمان می کوشیم تا از دام آن رهایی پیدا کنیم و به دیگران و فرزندانمان می گوییم که به دنبال سیگار نروند.
آیا بهتر نیست پولی را که صرف خرید سیگار میکنیم را دور بریزیم ولی در نهایت از سلامتی جسم و عقل برخوردار باشیم.

شما ریه های خود را پر از دود سرطان زا می کنید و این سم خطرناک را وارد بدن خود می کنید که باعث بسته شدن عروق بدن می شود و بر اثر کم شدن اکسیژن بدن شما هر روز ماهیچه ها منقبض تر می شود و روز به روز کسل تر و بی احساس تر می شوید و زندگیتان به یک زندگی نکبت بار تبدیل می شود.

بوی بد دهان ،دندانهای جرم گرفته لباسهای سوخته زیر سیگاری و استشمام بوی بد سیگار اینها واقعیت یک سیگاری است.

واقعأ کمی فکر کنید که ما چه کار بیهوده و مسخره ای را انجام می دهیم، هنگامی که سیگار می کشیم آرزو می کنیم ای کاش سیگاری نشده بودیم و هنگامی که نمی کشیم آرزوی کشیدنش را داریم.

بسیاری از افراد جامعه به سیگاری ها مثل یک انسان طرد شده رفتار می کنند و به او به دید حقارت می نگرند. این احساس حقارت را بسیاری از سیگاری ها حس کرده اند هنگامی که آنها خود را در جمعی که سیگار نمی کشد تنها می بینند و یا در بسیاری از موقعیتهای دیگر.

احساس شادی، لذت، آرامش خیال، تمرکز حواس، افزایش روحیه اینها همه توهماتی است که فرد سیگاری برای خود ایجاد کرده است تا بتواند سیگار خود را مصرف کند. در حقیقت هیچ یک از این موارد در مصرف سیگار نیست بلکه برعکس در صورتی که افراد سیگار را ترک کنند احساسات واقعی را می توانند با تمام وجود حس کنند. ترک سیگار مانند دندان درد است و هنگامی که شما دندان خراب را بکشید از درد آن خلاص می شوید و احساس آرامش می کنید.

بسیاری از شما عزیزان میگویید که من تمام این موارد را می دانم اما ترک سیگار مشکل است.ما باید چه بکنیم؟

بعضی افراد این مسئله را می گویند ترک سیگار مشکل است به خاطر ترس از عوارض ترک سیگار میدانند. اما شما دوست عزیز می دانی که عوارض و درد فیزیکی ترک سیگار آنقدر نامحسوس و نا چیز است که بسیاری از افراد اصلا آنرا حس نمی کنند.
بعضی ها می گویند سیگار کشیدن لذت بخش است اما من در طی بیست سال مصرفم هیچ لذتی را از مصرف سیگار حس نکردم و از نظر من سیگار بسیار تهوع آور هم هست.

افراد سیگاری هنگامی که سیگار در دسترسشان نباشد حاضرند هرچیزی را مثل برگ درخت یا یک تکه کهنه را بکشند ولی حاضر به دست کشیدن از سیگار نیستند آیا به نظر شما این لذت بردن است؟ یا بردگی کردن برای سیگار؟ شما اسیر و برده سیگار شده اید، بیخودی بهانه برای خود نیاورید مثلا سیگار خستگی من را رفع می کند، سیگار نه تنها این کار را نمی کند بلکه شما را خسته تر هم می کند.

بعضی افراد فکر میکنند سیگار کشیدن یک عادت است ولی من به شما یاد آور می شوم که شما بسیاری از کارهایی را که در روز انجام می دهید و برای شما عادت شده اند را براحتی می توانید تغییر دهید پس چرا سیگار را نمی توانید تغییر دهید. در اینجا نتیجه می گیریم که مصرف سیگار یک نوع اعتیاد است البته من اعتقاد دارم که اعتیاد به سیگار با تمام اعتیادهای مواد مخدر دیگر فرق می کند و فقط اعتیاد سیگار مانند خود سیگار است نه چیز دیگر بنابر این ترک و رهایی از آن نیز راه حلهای مخصوص خود را دارد .

photo_2016-10-06_00-53-06

به نظر من یکی از بزرگترین خیانتهایی که بشر به هم نوع خود کرده است تهیه و تولید سیگار است. سیگار بیش از هر جنگی که شما آن را نام ببرید تا به حال قربانی گرفته است و هم اکنون هم ادامه دارد و بسیاری از انسانها تا لحظه مرگ خود سیگار میکشند.
این واقعا یک دام شیطانی است.
ترک سیگار بسیار آسان و لذت بخش است.همکنون برای رهایی از بند دام سیگار تصمیم قطعی بگیرید.

1473159887869

منبع: بهبودی - ترک طلایی سیگار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.