بهبودی - ترک طلایی سیگار

موفق ترین روش ترک سیگار

بهبودی - ترک طلایی سیگار

موفق ترین روش ترک سیگار

خسارتهای ذهنی سیگار

یکی از خسارت‌های که مصرف سیگار و نیکوتین به ما میزند و من تا به‌ حال ندیده‌ام که در هیچ کتابی و یا رسانه‌ای به آن توجه شده باشد در حقیقت خسارت ذهنی هست.
از دید من این خسارت و ضرر سیگار از همه جنبه‌های دیگر آن بیشتر و خطرناک‌تر است. این نوع خسارت در حقیقت یک خسارت پنهان است که انسان‌ها از آن غافل‌اند.
با کشیدن سیگار به‌ مرور زمان به خاطر کم رسیدن اکسیژن به مغز سلول‌های خاکستری شما که مرکز تفکر و خلاقیت در شما است کم‌کم از بین می‌رود و شما در حقیقت در حال سست کردن مرکز کنترل بدن و زندگی خود هستید.
آیا به این نکته توجه کرده‌اید که چرا افراد سیگاری از حافظه ضعیفی برخوردارند؟
آیا باورتان نمی‌شود، کمی به خود رجوع کنید و ببینید که چه مقدار شماره تلفن حفظ هستید، اسم افرادی که در روز با شما برخورد می‌کنند و یا قبلاً با شما برخورد داشته‌اند را تا چقدر به خاطر می‌سپارید، آیا وقتی‌که همسر شما و یا یکی از اعضای خانواده لیست خریدی را برای شما می‌خواند همه آن‌ها را به خاطر می‌سپارید.
این‌ها فقط چند نمونه از فراموش‌ کاری‌های افراد سیگاری بود و میدانم که هیچ‌کدام از شماها و خود من درگذشته و قبل از سیگاری شدنمان این‌گونه نبوده‌ایم و از حافظه خوبی برخوردار بوده‌ایم.
هنگامی‌که شما حافظه اتان ضعیف می‌شود قدرت تفکرتان نیز کاهش پیدا می‌کند قدرت تمرکزتان همچنین آیا شما می‌تواند بدون حواس‌پرتی کتاب و یا مطلبی آموزشی را بخوانید.
مطمئن باشید که این‌گونه پائین آمدن قدرت ذهن و تفکر شما می‌تواند خسارت‌ها و ضررهای مالی در کار و خانواده را برای شما داشته باشد.
شما در صورت مصرف سیگار نمی‌توانید تصمیم‌های درست درزمینهٔ های مالی و کاری خود بگیرید و مطمئناً ضررهای زیادی برای شما خواهد داشت اگر کمی دقت کنید شاید و یا حتماً می‌توانید آن ضررها را پیدا کنید. آیا شما در کار و تجارت خود از پیشرفت فراوانی برخوردار هستید.
اگر چنین نیست بدانید که بی‌شک یکی از عواملش سیگار و نیکوتین است.
آیا شما در خانواده پرخاش گر و عصبانی هستید، بدانید که این هم دلیلش بی‌شک سیگار و نیکوتین است. سیگار قدرت فکر کردن، تمرکز و احساسات شمارا تحت تأثیر شدید قرار داده است و شما کاملاً از آن غافل و بی‌خبر هستید.
کمی به خود بیایید و در مواردی که من ذکر کردم کمی تأمل‌کنید و بادید باز و بدون پیش‌داوری به آن بیاندیشید.

فقط بدانید که اگر با ترک سیگار شما بتوانید جلوی این خسارت‌ها را بگیرید واقعاً ارزش آن را دارد.
البته باید بدانید که ترک سیگار دارای فواید بیشمار دیگری می باشد که اگر افراد سیگاری بدانند، بعد از ترک سیگار چه حس زیبایی سراغ آن‌ها می‌آید که من حاضر نیستم این حس را با هر چیز دیگری در دنیا عوض کنم آن‌ها نیز همگی همین الآن اقدام به ترک می‌کردند.
اگر بخواهم برایتان مثالی ملموس بزنم حس رهایی از سیگار مانند حس رهایی از زندانی مخوف و ترسناکی است که شما در آن محکوم‌به مرگ شده‌اید و هرروز در انتظار رسیدن لحظه مرگتان هستید. حال فکر کنید که از این زندان آزادشده‌اید واقعاً چه احساسی خواهید داشت.

من به شما میگویم که حسی بهتر از این در انتظار شماست اگر شما فقط یک تصمیم برای رهایی از دام نیکوتین را بگیرید.
میدانم که برای فرار از این زندان کمی ترس به سراغتان می آید ولی شما باید بر ترس‌هایتان غلبه پیدا کنید و اقدام لازم را برای ترک سیگار هم اکنون انجام دهید.
به شما یادآور می‌شوم که برای رهایی از این زندان دستتان را به دست کسی بدهید که قبلاً راه فرار را پیداکرده و توانسته خود را از زندان نیکوتین رهایی ببخشد.

مطمئن باشید که او مسیر را بلد است و از شکست شما و به بن‌بست رسیدن شما در مسیر فرار جلوگیری می‌کند.
اگر شما به‌تنهایی، بدون راهنما، داشتن نقشه و دانش کافی این مسیر را بروید به‌احتمال‌ زیاد با شکست مواجه خواهید شد کماکان که بسیاری از شماها این شکست‌ها را قبلاً تجربه کرده‌اید.

عامل اصلی اقدام نکردن برای ترک، ترس است

۱-آیا فکر می‌کنید اگر سیگار نکشید زندگی‌تان بهتر خواهد شد؟
۲-آیا هنوز هم از ترک کردن سیگار می‌ترسید؟
۳-با توجه به توضیحات داده‌شده آیا شما خسارت‌های ذهنی به خود زده¬اید؟ نام ببرید.
دوستدار شما:داریوش قاضی مرادی
 مدرس و راهنمای دوره های ترک سیگار و نیکوتین

منبع: بهبودی - ترک طلایی سیگار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.