بهبودی - ترک طلایی سیگار

موفق ترین روش ترک سیگار

بهبودی - ترک طلایی سیگار

موفق ترین روش ترک سیگار

جاذبه مرگ بار

طبق تحقیقات انجام شده ۲ نفر از ۳ نفری که هم اکنون در حال کشیدن سیگار هستند تمایل به ترک سیگار خود دارند و در  حقیقت آنها به این دلیل مصرف خود را ادامه می دهند که توان قطع مصرف را ندارند.

معمولی ترین راه رسیدن نیکوتین به بدن از طریق مصرف توتون و تنباکو  صورت می گیرد. و طبق آمار سازمان سلامت جهانی در سال ۲۰۰۰ میلادی ۵۰ در صد مردان و ۱۵ درصد زنان سالیانه تعداد شش تریلیون سیگار مصرف میکنند.

بر اساس آمار انجمن سرطان آمریکا در سال ۱۹۹۵ میلادی در آن کشور ۷۰ درصد افرادی که مصرف کننده سیگار بودن قصد قطع مصرف را داشتند ولی در عمل فقط ۴۵۵ درصد این افراد می توانستند فقط یک روز سیگار نکشند.

تعداد نفراتی که در جهان تصمیم به قطع مصرف سیگار می گیرند بیش از یک میلیارد نفر است. حال اگر دوست دارید که سیگار را رها کنید باید بدانید که شما  یاران و دوستان بسیار زیادی در دنیا دارید که با شما همراه و همقدم هستند و شاید این باعث تسلی خاطر شما گردد.

بی شک با کمک و پشتیبانی گرفتن از آموزش های این سایت شما می توانید از این طریق روز به روز یک زندگی رها از نیکوتین را تجربه کنید.

نیکوتین چیست؟

نیکوتین یگ ماده سمی  و مخدر است بیشتر استفاده آن در حشره کش ها و سموم کشاورزی می باشد. دودی که از کشیدن سیگار به داخل ریه های یک فرد می رود کمتر از ۸ ثانیه به مغز آن شخص می رسد که تقریبا این زمان دوبرابر سریعتر از تزریق دارو در رگ می باشد.

نیکوتین مغز و سیستم اعصاب را مختل کرده و وضعیت رشته های عصبی را که احساسات، یادگیری، هوشیاری و تمرکز حواس را تنظیم می کنند را تحت تاثیر قرار می دهد.

سیگار و نیکوتین ضربان قلب را افزایش داده و باعث مسدود شدن رگهای خونی و کاهش جریان خون در بدن می شود.

سیگار باعث تحریک چند مسیر عصبی در ذهن می شود و بعد از مصرف آن موجب آزاد شدن اندرفین در بدن می گردد که اثر یک آرامبخش را دارد.

امروزه در جهان نیکوتین به عنوان یک ماده مخدر و اعتیاد آور شناخته می شود که به شدت عواطف و احساسات را تغییر می دهد.

چرا فکر می کنیم قطع مصرف مشکل است؟

اثر آلوده شدن انسانها به سیگار و نیکوتین با یکدیگر متفاوت است. بعضی از افراد سیگار را به طور تفریحی مصرف می کنند بعضی ها به آن وابسته شده اند و تعداد بسیار زیادی به ان اعتیاد دارند بطوری که نیکوتین باعث اجبار فیزیکی و مشغله ذهنی آنان شده است.

شاید از طرف بعضی افراد این حالت را که می گویند من می توانم مصرف را کنترل کنم انکار شود و قالبا این افراد این واقعیت را موقعی درک می کنند که تصمیم به ترک سیگار بگیرند و برای آن اقدام کنند.

طبق تحقیقات انجام شده نسبت افرادی که با مصرف الکل معتاد می شوند ۱ به ۱۰ است و آنهایی که با کراک معتاد می شوند ۱ به ۶ است در حالی که معتادان به سیگار و نیکوتین را ۹ به ۱۰ معرفی می کنند. محققان نیکوتین را همانند هروئین، کوکائین، کراک و دیگر مواد مخدر اعتیاد آور می دانند.

برای اکثر مردم نیکوتین اعتیاد آور تر از الکل می باشد و بسیاری از کارشناسان امر ترک هروئین را آسانتر از ترک نیکوتین می دانند و حدود ۵۰ درصد معتادان به سیگار در سن ۱۳ سالگی شروع به مصرف می کنند و ۹۵ درصد کل سیگاری ها زیر ۱۹ سالگی سیگاری شده اند.

بدلیل اینکه توتون و تنباکو در کل دنیا به عنوان یک ماده مخدر قانونی شناخته می شود و مصرف آن در اماکن عمومی رواج دارد، امکان این وجود دارد که تاثیر اشتباه در ذهن افراد مخصوصا کودکان به جای بگذارد که مصرف سیگار و قلیان خطری ندارد.

هنگامی که یک مصرف کننده سیگار و نیکوتین آماده قطع مصرف می شود نه تنها از نظر فیزیکی درگیر آن می شود بلکه به دلیل وابستگی شدید ذهنی و روانی که  عامل بسیار قدرتمندی برای جلوگیری از این اتفاق است و طی سالیان گذشته در حافظه شخص مصرف کننده انباشته شده است با مشکل روبرو می شود و هر لحظه امکان مصرف مجدد وجود دارد.

یاد آور می شوم که خوشبختانه امروزه با توجه به همه مسائل که بیان شد راه هایی آسان علمی و کاربردی وجود دارد که افراد با داشتن اطلاع و آگاهی از آنها می توانند به راحتی از دام مصرف نیکوتین رها شوند.

امید وارم شما هم جزو افرادی باشید که مشتاق دریافت این اطلاعات و روش ترک سیگار هستند.

دوستدار شما داریوش قاضی مرادی


منبع: بهبودی - ترک طلایی سیگار


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.