بهبودی - ترک طلایی سیگار

موفق ترین روش ترک سیگار

بهبودی - ترک طلایی سیگار

موفق ترین روش ترک سیگار

من نتوانستم! ولی ما توانستیم


در حقیقت اینگونه میتوان گفت که ترک سیگار به هیچ  عنوان به تنهایی امکان پذیر نیست.ما با کمک یکدیگر موفق می شویم ،از اطلاعات و تجربه های پر ارزش یکدیگر استفاده کرده و امیدوار هستیم که در مسیر ترک سیگار با اعتماد به نفس بیشتری گام برداریم .ما به این باور می رسیم که بدون مصرف نیکوتین و سیگار میتوانیم به زندگی خود ادامه دهیم.ما امیدهای مشترکمان را با یکدیگر به مشارکت می گذاریم.ما دیگر دلیلی نداریم که هر نیم ساعت یک بار زندگی یمان را به دست یک مخدر به نام نیکوتین بسپاریم.

download (20)

ما می توانیم در کنار هم یک روز پاک ازنیکوتین را تجربه کنیم.در گذشته به خاطر شکستهای پی در پی اعتماد به نفسمان را از دست داده بودیم تا جایی که واقعا فکر میکردیم که ارده امان را از دست داده ایم.طولانی شدن مصرفمان نمی توانست برای تغییر آن شرایط کمکی بکند و دائما تقصیر را به گردن دیگران می انداختیم.

ما قبول کرده بودیم که در شرایط دشوار ،زندگی بدون مصرف سیگار برایمان غیر ممکن است.سعی میکردیم با خودفریبی و انکار اعتیادمان را کوچک و ناچیز نشان دهیم.این یک شوخی بود که ما با خود می کردیم ،یک شوخی فریبنده و خطرناک.ما قدرت نیکوتین را به عنوان یک ماده خطرناک و اعتیاد آور باور نمی کردیم.

وقتی که در مسیر ترک سیگار و نیکوین با یکدیگر هم مسیر هستیم قدرت رقابت در باره این اقدام بی نظیر در ما نهادینه می شود و لذا با دیدن عده ای که در کاری موفق شده اند می تواند در ما این احساس را بیدار کند که من نیز می توانم موفق شوم.

در این رابطه باید حواسمان جمع باشد که بعلت شور و هیجان کاذب دست به ترک کردن سیگار از روی احساساتمان نزنیم و بتوانیم دانش و آگاهی خود را در این باره افزایش دهیم.

ما به مرور با در ارتباط بودن با افراد دیگری که قطع مصرف نموده اند در خود امید تازه ای پیدا میکنیم و احساسات جدیدی را تجربه می کنیم که فبلا هرگز با آنها آشنا نبوده ایم.

ما برای ترک سیگار نیاز به قدرتی بالاتر از نیروی اراده داریم.معمولا در گفته های رایج در اجتماع از قدرت ارده که به عنوان یک نیروی پنهان در ما که یک نیروی انسانی است بحث می شود.و گفته می شود که انسان می تواند با نیروی ارده خود کوه را جابجا کند.البته من مخالفتی با این موضوع ندارم فقط اعتقاد دارم که با نیروی اراده و قدرت فردی خودمان بارها و بارها شکست خورده ایم طوری که دیگر به این نیروی درونی خود مشکوک شده ایم.باره از خود پرسیده ایم که پس این نیروی اراده و قدرت کجاست؟نکند ما واقعا این نیروی اراده و قدرت را نداریم.ما بارها و بارها دچار دوگانگی شده ایم و هر دفعه سعی کردیم که خود را در برابر نیکوتین محک بزنیم ولی باز شکست می خوردیم.یادتان باشد که قدرت اعتیاد به نیکوتین از قدرت ارده و نیروی فردی ما قوی تر است.

ما بجای استفاده از قدرت و اراده فردی از قدرت و اراده جمعی استفاده می کنیم و بر این اعتیاد قدرتمند پیروز می شویم.

چطوری؟

دوره-های-آموزشی

مجموعه ترک طلایی با برگزاری دوره های آموزشی در زمینه ترک سیگار این فرصت را فراهم میکند تا افراد بتوانند در کنار یکدیگر و با کمک هم و دریافت آموزشهای لازم بر این اعتیاد و وابستگی شدید پیروز شوند.

با تشکر از شما

دوستدار شما داریوش قاضی مرادی


منبع: بهبودی - مجموعه ترک طلایی سیگار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.